2013. szeptember 26., csütörtök

Kedvenc előadók - M - Marozsán Erika

forrás

Korábban írtam már róla, hogy nagyon szeretem amikor színészek énekelnek, különösen tetszik Marozsán Erika 2006-ban megjelent Szakíts ha tudsz című lemeze. 

Általában olyan dalokat szeretek hallgatni amik rímelnek a saját életemre, de ebben az esetben erről nincs szó (szerencsére). Egész egyszerűen csak tetszik a lemez hangulata, a dalszövegek és Marozsán Erika szépséges hangja :)






A lemezen a szerelem különböző stációi jelennek meg egy szerelmi bánatot átélő nő szemszögéből. Gyakorlatilag minden érzés megelevenedik a dalokban, amit egy nő ilyenkor érezhet. Örülnék neki, ha sokkal több ilyen jellegű értelmes-érzelmes zenébe lehetne botlani a médiában.

Két személyes kedvencemet szeretném kiemelni (katt a címre):


Nem mondom hogy sosem volt szerelmi csalódásom, de hál' Istennek ha volt is, annak már nagyon sok éve és igazából nem is emlékszem rá hogy ennyire fájt volna... valószínűleg nem volt igazán nagy szerelem :) Mégis mikor hallom ezt a dalt akkor abszolút át tudom érezni a csalódott nők lelkiállapotát és újra és újra megállapítom hogy a szomorúságnak is van szépsége. Valamint azt is, hogy mekkora mákom van, hogy nekem ez az ízig-vérig összetörés eddig kimaradt az életemből. :D


Ilyen élethelyzetem sem volt még - remélem nem is lesz! Itt a sértettség, a düh, a bosszú, az önigazolás hangja szólal meg. Ez azért egy kicsit tükröz az én "kutyaharapást szőrével" illetve "gomb hát sej, ha leszakad..." hozzáállásomból :) Úgy gondolom akkor érez így valaki, amikor még nincs túl a régi kapcsolaton, de már nagyon szeretné azt hinni hogy igen, ám valójában csak ámítja magát.

Érdemes a lemez többi dalát is meghallgatni, egyáltalán nem "egy kaptafa" dalok.

A szép dalszövegeket Jónás Tamás írta. Korábban nem is hallottam róla. Igazán különösnek találom hogy férfi létére ilyen hitelesen tud női érzéseket szavakká kódolni. A játékos dallamokat pedig Juhász Gábornak köszönhetjük :)

Ha van kedvetek hallgassatok meg több számot is a lemezről, érdemes.


2 megjegyzés:

  1. Fiatal koromban a szerelmi csalódást nem tudtam csalódásként megélni. Egy szerelem, mely nem akart/tudott mindkét oldalon tökéletesedni. Annyira át tudtam érezni ezt. Az volt inkább a csalódás, hogy a csajok részéről miért volt ellenséges a hozzáállás? Átváltottak a bizalmasból az utálatba. A teljes elzárkózás. Elhatárolódás. Ez volt csalódás, nem az, hogy nem szeret továbbá. Ilyenkor aztán hamar kihevertem a dolgokat, mert rájöttem, hogy ami nem megy, az nem megy...de attól a szerelem szép...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valóban. Az emberek hajlamosak vagdalkozni, ha hiúságukban megsértik őket, és tudjuk "hiúság asszony a neved"... van benne igazság, nehéz racionálisan megközelíteni. :D

      Törlés