2013. október 4., péntek

Megfelelés

Ma beszélgettem valakivel a gyerekeimről és beszélgetés közben mondtam egy megállapítást amit eddig még sosem sikerült megfogalmaznom, ma viszont hirtelen kibuggyant belőlem és annyira meglepődtem rajta, hogy azóta is ezen gondolkodom. A következő mondatot mondtam:

"Az egyik akkor boldog amikor megfelel valakinek/valaminek a másik akkor, amikor neki megfelel valaki/valami."

Nyilván mindenkiben megvan mindkét dolog, mindenki szeretne valakinek/valaminek megfelelni de vannak elvárásai is a külvilág felé, mégis valamelyik attitűd mindig egy kicsit erősebb. Nem ismerek senkit, akiben egyensúlyban lenne. Talán az az egyensúly hogy egyszer az egyik, máskor a másik kerekedik felül?


Mit gondoltok erről? Kinek jobb lenni, alkalmazkodónak vagy dominánsnak? Mik az előnyök, hátrányok?
Ti melyik csoportba tartoztok?

9 megjegyzés:

  1. Én alkalmazkodó vagyok, nekem így jó. Néha elgondolom milyen lenne dominánsnak, ahogy írod...akkor lázongok is egy kicsit!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes egyébként, hogy sokan alkalmazkodónak gondolják magukat, de a környezetük dominánsnak látja őket, vagy fordítva. Nem is olyan könnyű kiigazodnunk magunkon :)

      Törlés
    2. Szerintem lehet, hogy mindkettő megvan az emberben, néha ez jön elő, néha az! Lehet engem is másképp látnak, igazad van!:-) Főleg a gyerekeim!:-D

      Törlés
  2. Én domináns :) , másokhoz alkalmazkodva.
    DE komolyan- baj, ha inkább domináns?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem baj! Kellenek a dominánsok, mert ők adnak lendületet a folyamatoknak és kellenek az alkalmazkodók is, mert ők védik meg a békességet. Egymást kiegészítik az emberek, mint a zsák meg a foltja :)

      Törlés
  3. Nekem kapcsolatonként más: szülőmmel szemben alkalmazkodó, párommal szemben dominánsan alkalmazkódó, testvéremmel szemben hol ez, hol az, szituáció függő, a gyerekeknél csak szeretnék domináns lenni, ezt majd még meglátjuk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ebbe biztos ők is igyekeznek majd beleszólni :D

      Törlés